Jak obrać figę – porady i zastosowanie

Jak obrać figę - porady i zastosowanie

Nauka obierania fig to jeden z najprostszych sposobów, by cieszyć się tym zdrowym, bogatym w składniki odżywcze owocem. Niezwykle słodki aromat i łagodny smak z pewnością zadowolą każde podniebienie. Mogą one jednak powodować pewne podrażnienia skóry, jeśli nie będziesz postępował zgodnie z właściwymi zasadami. W związku z tym podczas pracy z nimi warto nosić rękawiczki. W tym artykule omówimy, jak używać rękawiczek podczas obierania fig.

Figi to pokarm bogaty w składniki odżywcze

Świeże figi są pysznym źródłem błonnika pokarmowego i nie zawierają cukru. Natomiast suszone figi mają dużo kalorii i cukru. Są odwodnione, co oznacza mniejszą zawartość wody, ale ich składniki odżywcze są bardziej skoncentrowane. Oznacza to, że zawierają więcej tych składników odżywczych niż świeże figi. Jednak w zależności od procesu suszenia, figi mogą stracić część swoich wartości odżywczych. Nie oznacza to jednak, że są one całkowicie pozbawione wartości odżywczych, a ich spożywanie przynosi pewne korzyści.

Poza wysoką zawartością węglowodanów i naturalnego cukru, figi zawierają też dużo potasu, który pomaga przeciwdziałać wydalaniu wapnia z moczem. Zawierają też ważne witaminy i minerały. To czyni je doskonałym pożywieniem dla osób, które chcą zmniejszyć ryzyko chorób serca. Jedna figa zawiera około 7 procent dziennej zalecanej wartości potasu. Ilość potasu w figach różni się w zależności od osoby, ale spożywanie filiżanki gotowanej figi każdego dnia powinno być częścią zrównoważonej diety.

Gotowane figi są doskonałym dodatkiem do każdego planu posiłków. Są też świetnym źródłem antyoksydantów i błonnika. Możesz gotować figi i dodawać je do przepisów bez poczucia winy. A ponieważ mają naturalnie niską zawartość tłuszczu, figi z łatwością zmieszczą się w każdym planie posiłków. Co więcej, zawierają znikome ilości białka i tłuszczu. To czyni je świetnym wyborem dla tych, którzy pilnują swojej wagi lub stosują diety.

Mają delikatnie słodki smak

Kiedy figi są dojrzałe, mają słodki, syropowaty smak. Choć większość fig jest suszona, świeże figi też są pyszne. Ciesz się nimi prosto z drzewa lub zrób figowy chutney albo naturalnie suszone figi. Figi mogą być trudne do transportu, ale większość supermarketów ma ich spory zapas przez cały rok. W chłodniejszym klimacie obieranie i suszenie fig jest powszechną praktyką.

Skórka jest niesamowicie smaczna, a figi zazwyczaj smakują z nożem. Jednak ich obieranie może powodować rozstrój żołądka, dlatego najlepiej spożywać je rano. Ich stosowanie na skórę jest też dość ryzykowne, bo mają zaskakująco dużo błonnika. Nigdy też nie pocieraj liści figowych na skórze, bo może to spowodować, że skóra stanie się bardziej wrażliwa na słońce.

Kiedy obierasz figę, w jej skórce znajduje się kilka nasion. Miąższ jest słodki, z nutą pikanterii. Figi są doskonałe w połączeniu z miodem, karmelem, solą i pieprzem. Możesz też spróbować fig w miękkich, dojrzałych serach, takich jak jogurt, ser feta czy ricotta. Możesz też jeść figi w samej skórce i z pestkami, jeśli są wystarczająco jędrne.

Mają wyjątkowo słodki aromat

Aromatyczne właściwości fig są w dużej mierze przypisywane zawartym w nich kwasom tłuszczowym i polifenolom. Ta zawartość kwasów tłuszczowych może przyczynić się do ich wyjątkowo słodkiego aromatu po obraniu ze skórki. W kilku badaniach zidentyfikowano związki zapachowe, które nadają figom ich wyjątkowy smak. Okazało się, że są to octan etylu i oktanian metylu. Oba te związki są obecne w dużych ilościach w figach na etapie dojrzewania i są odpowiedzialne za słodki aromat. Co ciekawe, stężenie tych związków wzrasta podczas dojrzewania. Dlatego figi są bardzo aromatycznymi owocami.

Figi można jeść bez obierania ich ze skórki. Aby to zrobić, po prostu przetnij je wzdłuż ostrym nożem. W ten sposób odsłonisz ich słodkie wnętrze. Aby uzyskać jeszcze bardziej słodki smak, połącz figi z pikantnym serem. Obrane figi mają wyraźny, słodko-kwaśny aromat. Jeśli szukasz przekąski, figi w czekoladzie są pyszną propozycją.

Figi są powszechnie uprawiane w rejonie Morza Śródziemnego i często spotykane w Azji Południowej. Charakteryzują się miękką, cienką skórką i wyjątkowo słodkim aromatem po obraniu. Ponadto można je zbierać od sierpnia do września w koszach zwanych telarami. Następnie są przetwarzane w specjalnych komorach przy użyciu oparów siarki. Po obraniu figi są przecinane na pół i pozostawiane do naturalnego wyschnięcia na słońcu przez około cztery do pięciu dni, zanim zostaną wysłane do sklepów.

Są zdrowym dodatkiem do wielu potraw

Figi są wspaniałym dodatkiem do większości przepisów. Są też doskonałą przekąską. Zawierają imponującą ilość antyoksydantów i błonnika i łatwo włączyć je do swojej diety. Niezależnie od tego, czy wolisz je jeść na surowo czy gotowane, figi mogą być zdrowym dodatkiem do wielu potraw. Czytaj dalej, by dowiedzieć się więcej o korzyściach płynących z fig. Owoc ten jest naturalnie niskotłuszczowy, nie zawiera cholesterolu ani tłuszczów nasyconych.

Czytaj również:   Jak obrać granat - porady i zastosowanie

Świeże figi są dostępne przez cały rok, ale ich najsłodszy smak jest najlepszy w chłodniejszych miesiącach od listopada do lutego. Kupowanie ich i przechowywanie może być szybkie. Wiele osób woli figi, które są miękkie i niezbyt mięsiste. Są bardzo łatwo psujące się, więc ważne jest, by kupować je w odpowiednim sezonie. Jeśli nie jesteś pewien, kiedy kupić figi, sprawdź nasz przewodnik po najlepszych porach na zakup fig.

W zależności od upodobań, figi można jeść w całości lub pokrojone do sałatek. Są pyszne w wypiekach i mogą być używane jako zamiennik cukru w przepisach. Suszone figi są też doskonałym substytutem cukru w wypiekach. Figi można gotować w czerwonym winie lub soku, by stworzyć pyszny deser. Poza tym, że dostarczają błonnika, figi mają dużo wapnia i potasu.

Są smacznym dodatkiem do wielu przepisów

Figi to jedne z najpopularniejszych letnich owoców, które można wykorzystać w daniach śniadaniowych, obiadowych i kolacyjnych. Figi dobrze komponują się z orzechami, serami i smakami cytrusowymi. Można je też dodawać do napojów, na przykład do kieliszka octu balsamicznego. Różnorodność smaków, które figi nadają przepisom jest nieskończona, więc nie musisz czuć się ograniczony przez swoją ulubioną kuchnię.

Figi należą do rodziny morwowatych i pochodzą z zachodniej Azji sprzed ponad 4,5 tysiąca lat. Są ukochanym symbolem w wielu kulturach i religiach, są też smacznym dodatkiem do każdego przepisu. Ponieważ są dostępne w tak wielu odmianach i kolorach, figi są świetnym dodatkiem do wielu różnych rodzajów dań. Ich słodki miąższ świetnie nadaje się do pieczenia i możesz wykorzystać je w wielu przepisach.

Istnieje około 800 gatunków fig, niektóre z nich są bardziej popularne do suszenia niż do jedzenia na świeżo. Figi Mission należą do najpopularniejszych, mają bogaty i mocny smak, a figi tureckie są drugą najpopularniejszą odmianą. Figi tureckie mają jaśniejszą skórkę i subtelniejszą słodycz. Mogą być używane w dżemach, deserach i wypiekach.

Są pokarmem gęstym w składniki odżywcze

Oprócz tego, że figi są bogate w witaminy A i C, zawierają też potas i żelazo, które przeciwdziałają wydalaniu wapnia z moczem spowodowanemu dietą o wysokiej zawartości soli. Dlatego figi są doskonałe w zapobieganiu utracie kości i poprawianiu ich zdrowia. Jedząc figi, warto pamiętać, że skórka owocu zawiera najwięcej fikcji. Mimo to zaleca się spożywanie ich z umiarem.

Figi są dostępne w sklepach spożywczych zarówno w postaci świeżej, jak i suszonej. Figi mają bogate wartości odżywcze i można je łatwo znaleźć w supermarketach. Są też bardzo uniwersalne i mogą być używane jako zdrowa przekąska lub dodatek do różnych przepisów. W rzeczywistości starożytni Rzymianie uważali figi za święte i czcili je. Bliźniacy założyciele Rzymu zostali wychowani przez drzewo figowe.

Wysoka zawartość błonnika w figach wspomaga trawienie. Może zmiękczać stolce i zapobiegać zaparciom. Dodatkowo działa jako prebiotyk, czyli źródło pożywienia dla zdrowych bakterii w jelitach. Badania na zwierzętach wykazały, że ekstrakt z owoców figi zwiększa szybkość trawienia. Co więcej, owoc ten może poprawić objawy wrzodziejącego zapalenia jelita grubego i zespołu jelita drażliwego. Potrzeba jednak więcej badań, by stwierdzić, że figi mogą pomóc w leczeniu takich problemów.

Mają krótki okres przydatności do spożycia

Zanim obierzesz figę, dowiedz się, jak przygotować owoc przed spożyciem. Figi występują w dwóch różnych odmianach – wczesnej i późnej. Wczesne figi mają cienką, delikatną skórkę, podczas gdy późne mają grubą, mocną skórkę. Obranie owocu jest tak proste, jak użycie obieraczki do warzyw. Tak czy inaczej, figa jest pyszna i możesz ją jeść bez skórki.

Figi są malutkie, ale mają mnóstwo składników odżywczych i witamin. Są bogate w wapń, witaminę A, potas, mangan i błonnik. Ponadto zawierają prozdrowotne antyoksydanty. Ich wszechstronność jest niezrównana, co czyni je doskonałym dodatkiem do serów lub słodkich dań. Oto kilka wskazówek, jak obierać figi:

Zawsze dokładnie myj figi przed jedzeniem. Twarda końcówka na łodydze powinna zostać usunięta. Suszone figi płucz pod bieżącą wodą. Używając suszonych fig, nie zapomnij najpierw usunąć szypułki. Pamiętaj, że figi mogą być delikatne i łatwo się obijają. Dlatego pamiętaj, by używać rękawiczek. Jeśli chcesz, możesz też odciąć łodygę.

Podobne

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *